![docents seccio](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/docents-seccio-3.png)
Mestre és aquell qui
inspira per a la vida
L
Escola especialitzada la Sagrera forma una comunitat educativa. El conjunt de persones que la integren: Institució titular, alumnes, personal d’administració i serveis, famílies i professorat formen un grup coherent on es conreen les relacions personals, la solidaritat i l’amistat en un clima de respecte, tolerància, diàleg i confiança mútua.
El professorat: mestres, pedagogs/es, logopedes, fisioterapeutes, educadors/res i psicopedagoga tenen com a prioritat acompanyar els i les alumnes a construir vides plenes i dignes, fonamentades en uns valors sòlids.
El professorat: mestres, pedagogs/es, logopedes, fisioterapeutes, educadors/res i psicopedagoga tenen com a prioritat acompanyar els i les alumnes a construir vides plenes i dignes, fonamentades en uns valors sòlids.
Comunitat Educativa
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Oriol-Cela-min-scaled.jpg)
Oriol Cela
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Montse-Fernandez-min-scaled.jpg)
Montse Fernández
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Maribel-Lopez-min-scaled.jpg)
Maribel López
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Lydia-Fraga-min-scaled.jpg)
Lydia Fraga
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Lucy-Corredera-min-scaled.jpg)
Lucy Corredera
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Laura-Fernandez-min-scaled.jpg)
Laura Fernández
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Xavier-Lopez-min-scaled.jpg)
Xavier López
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Victor-Gomez-min-scaled.jpg)
Victor Gómez
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Vanessa-Caballero-min-scaled.jpg)
Vanessa Caballero
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Anna-Garrofe-min-scaled.jpg)
Anna Garrofé
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Dolors-Gonfaus-min-scaled.jpg)
Dolors Gonfaus
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Biel-Samso-min-scaled.jpg)
Biel Samsó
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Gerard-Alarcon-min-scaled.jpg)
Gerard Alarcón
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Eduard-Mallol-min-scaled.jpg)
Eduard Mallol
![IMG_20220117_172011](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2022/12/IMG_20220117_172011.jpg)
Glòria Ventosa
![Eva](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2023/11/Eva.jpg)
Eva Del Barrio
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Silvia-Rodriguez-min-scaled.jpg)
Silvia Rodríguez
![Marta](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2023/11/Marta.jpg)
Marta Pujol
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/Emilia-Caba-min-scaled.jpg)
Emilia Caba
![Serxio](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2023/11/Serxio.jpg)
Serxio Munk
![kindergarten4-section-bg4](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2020/11/kindergarten4-section-bg4.png)
Servei d’orientació i coordinació psicopedagògica
El seu objectiu és la prevenció, la detecció i la intervenció en els problemes d'aprenentatge dels alumnes.
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/IMG_5631_-scaled.jpg)
Àmbits d’intervenció
- Amb l’alumnat, donant atenció personalitzada als alumnes realitzant l’avaluació pedagògica prèvia a l’ ingrés al centre; en el seguiment i avaluació del progrés evolutiu i del desenvolupament o en el procés d’aprenentatge en coordinació i col·laboració amb els tutors/es i, també, en l’orientació a l’alumnat en la transició a l’etapa educativa post- obligatòria.
- Amb el professorat, donant suport tècnic a l’equip docent en les tasques de planificació curricular; en les necessitats educatives del seu alumnat i en l’elaboració dels plans individualitzats; generant i potenciant dinàmiques de treball en relació a alumnes concrets que presentin dificultats específiques dins del context escolar.
- Amb les famílies, col·laborant en la relació tutors-famílies, en l’orientació i assessorament sobre l’evolució escolar dels seus fills, tot garantint una comunicació eficient.
- Amb els serveis externs que atenen l’alumnat, professionals dels EAPs, Serveis Socials, EAIA, CSMIJ, gabinets de psicologia i logopèdia privats, com també en la coordinació amb els mestres d’altres centres en els projectes d’escolaritat compartida.
Fisioteràpia
Responsable dels exercicis terapèutics i de rehabilitació, s'encarrega de diagnosticar, prevenir i tractar tots aquells alumnes que ho necessitin.
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/IMG_6705_-scaled.jpg)
Funcions
Exercir la responsabilitat de les activitats de l’Educació Física i Psicomotricitat de l’Escola i coordinar les activitats de motricitat fina treballades als tallers.
Oferir tractaments individuals en casos concrets quan, per les seves particularitats, l’alumne ho precisi.
En casos concrets, facilitar a la família una visió global del problema, donant orientació i suport, i assessorant-los quan s’hagin d’implicar en una rehabilitació.
Exercir la responsabilitat dels aspectes sanitaris del centre.
Oferir tractaments individuals en casos concrets quan, per les seves particularitats, l’alumne ho precisi.
En casos concrets, facilitar a la família una visió global del problema, donant orientació i suport, i assessorant-los quan s’hagin d’implicar en una rehabilitació.
Exercir la responsabilitat dels aspectes sanitaris del centre.
Logopèdia
Té l’objectiu d’establir, facilitar i potenciar la comunicació i el llenguatge en tots aquells alumnes que ho precisen.
![Equip Docent](https://escolasagrera.cat/wp-content/uploads/2021/11/GLIFING1-scaled-e1639827804731.jpg)
Funcions
Valorar les necessitats educatives dels alumnes en relació amb els aspectes curriculars de l’àrea de llengua.Col·laborar en la proposta o realització dels ajuts tècnics i suports necessaris perquè els alumnes desenvolupin les habilitats lingüístiques necessàries que els permeti relacionar-se amb el seu entorn i els serveixi d’accés al coneixement.
Atenció directa als alumnes, individual o en petits grups, realitzant l’avaluació logopèdica prèvia i dins o fora de l’aula quan l’activitat ho requereixi.