Fundació Cruyff – Escola Sagrera

La nostra relació amb la Fundació Cruyff

La història de l'Escola la Sagrera i la Fundació Cruyff va començar l'any 2011. Un dia va arribar a l'escola un representant de la Fundació, oferint-nos una transformació del pati. Ens van explicar que havíem de justificar com el faríem servir, redactant un projecte. Així ho vam fer, entre alumnes i mestres i amb molta il·lusió, i d'entre els diferents candidats, ens van escollir a nosaltres. A l'estiu del 2012 van fer les obres i vam passar a tenir el primer Cruyff Court a Barcelona dins l'escola, del qual va ser padrí en Johan Cruyff. A més, al costat del Cruyff Court ens van fer el Pati 14, un altre projecte de la Fundació Cruyff per millorar els patis de les escoles.

A canvi, però, ens havíem de comprometre a obrir el nostre pati a nens i nenes del barri i altres escoles. Sobretot, havíem d'organitzar un Torneig cada any, que també es celebrava a la resta de camps del món. I així ho vam fer, vam celebrar el primer Torneig el curs 12-13, i vam començar a convidar altres escoles per venir a jugar al nostre pati.

Arran del nostre contacte continu amb la Fundació Cruyff, se'ns va oferir més endavant participar en el projecte Heroes of Cruyff Court, pel qual vam fer una formació prèvia. L'objectiu d'aquest és fer que adolescents i joves aprenguin a organitzar un esdeveniment esportiu. De seguida vam veure les possibilitats de creixement personal que tenia aquest projecte i vam plantejar-nos poder-lo adaptar i incloure en el currículum de l'escola.

Des de llavors, el desenvolupen l'alumnat de 4t d'ESO de l'escola, que treballen des de principi de curs per tenir el Torneig Cruyff Court Barcelona a punt. En aquest cas el professorat només fem un acompanyament, però la finalitat és que treballin de la manera més autònoma possible. Això fa que per les característiques del nostre alumnat, sigui un projecte que els hi ofereix molts beneficis i sigui del tot enriquidor.

A partir d'aquí el treball de col·laboració amb la Fundació Cruyff s'ha mantingut molt actiu, el qual ens proporciona any rere any millores quant a infraestructura i serveis, com la recent renovació del pati 14 i l'adaptació d'un espai de l'escola com a sala multisensorial. I també la possibilitat de participar en activitats molt enriquidores per l'alumnat com l'Open Day, el Cars for Smile, Cursa solidària pel càncer infantil per Sant Joan de Déu i d'altres esdeveniments puntuals pels quals la Fundació Cruyff sempre ens té presents.

Des de l'escola només tenim paraules d'agraïment cap a la Fundació Cruyff per tot el que han fet per nosaltres i desitgem que aquesta relació continuï moltíssims anys més.